Feest van herkenning

8 november 2017 - Kathmandu, Nepal

7nov Vanmiddag tijdens de spits Kathmandu ingereden. Onverwacht zaten 2 van onze reisgenoten op de rij voor ons in het vliegtuig. We zijn nog nooit zo kort voor vertrek een vliegtuig ingestapt. 10 minuten 😕. Waren eerst de eņige die nog met de bus moesten worden weggebracht. Maar blijkbaar waren we nog niet de laatsten. Er kwamen nog 2 Nepalies en aan hun blikken te merken verwachten zij nog iemand. Helaas die zou voor een gesloten deur komen. In het vliegtuig bleek een van onze stoelen al te zijn ingepikt door een meneer. Helaas toch met 3 op een rij. Was maar een kort vluchtje en net als de vorige keer warm. Als we boven Kathmandu valley vliegen hebben we een prachtig uitzucht. Bovenuit de wolken steekt het Annapurna massief. Prachtig. Mooie wolken en toch een heldere lucht. En richting de luchthaven neemt de bebouwing steeds meer toe. Obze bagage komt zo ongeveer als eerste van de band en die van onze medereizigers zo ongeveer als lasstste. Dat geeft ons de kans om even te wennen aan de chaos van Nepal. We worden van de luchthaven opgehaald en rijden in de spits naar ons hotel. In deze verkeerschaos zou je veel meer deuken en andere beschadigingen verwachten aan auto's. Maar de chauffeurs hier weten tot op de millimeter hoe breed hun auto is. Na te zijn ingecheckt lopen we wat door de straatjes van Thamel. Er is veel verandert en toch ook weer niet. Ook in dit deel van de stad heeft de aardbeving zijn sporen achtergelaten. Met als gevolg dat er ineens hele nieuwe gebouwen staan tussen die hele oude. Verder is Pumpernikkel. de broodjeszaak er nog wel, evenals het North Face cafe met de bomen in de eetzaal. Ontzettend leuk om weer terug te zijn.
8nov Goed geslapen vannacht. En een heerlijk warme douche vanmorgen. Lukte gisteravond niet meer. De boiler gaat alleen aan tussen 6 en 9 uur in de ochtend en avond. Verkeerde timing gisteravond. Als we de ontbijrzaal inlopen schrikken we ons een hoedje zoveel mensen als er zitten. Hadden niet door dat het zo druk was. Na het ontbijt komt een van onze gidsen van de vorige reis even gedag zeggen. En daarna gaan we aan de wandel. Op het programma staat eerst Durban square of dat wat er van over is. Men is hard bezig met restaureren, maar het zal nog een flinke poos duren voor het weer een beetje in ere is hersteld. Na een lekker kopje koffie en thee gaan we op zoek naar Chez Caroline, een goed verstopt restaurant met een heerlijke tuin waar lunchen. Vandaar wandelen we naar Patan durban square. Ook hier veel beschadigt en een hele horde mensen, vooral veel vrouwen die bezig zijn met de wederopbouw. Ook hier zoeken we nog een keer een terras met uitzicht en bekijken we de boel een beetje. Vanaf Patan laten we ons met een taxi naar Pashupatinad brengen. Nog max een uurtje en dan valt de schemer in. Het stikt hier van de apen en honden. Maar ook het aantal sadu's is enorm toegenomen. Allemaal willen tegen betaling met of zonder je op de foto. Toch maar niet. En zo ook aan deze dag een einde. Gezellig met z'n 4'en bij Gaia aan het eind van straat gegeten en nog koffie en thee bij Tummo. Nog even mijn verhaaltje op de logger zetten en dan naar bed. Morgenochtend om 10 uur briefing van onze gids met de complete club.

1. Jan Alle:
    8 november 2017
    Leuk die verhalen! Lijkt me geweldig op het dak van de wereld.
  2. Sylvia Stienstra:
    Het is prachtig👍😊
  3. Heidi:
    8 november 2017
    Morgen ook echt de eerste wandeling?
  4. Marjon Hartkamp:
    9 november 2017
    Het is altijd een "feestje" om je mooie verhalen te lezen.
    Ik verheug me op meer!
  5. Chiel en mirjam:
    9 november 2017
    We zijn bijgelezen...heerlijk weer! Veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag! Chiel en Mirjam
  6. Petra Geurts:
    Ha Sylvia en Pieter.
    Het avontuur begint.
    Echt leuk !
    Tot de volgende update 🤗
    Groetjes Petra
  7. Jurgen:
    10 november 2017
    Prachtige foto's! Leuk om zo de reis mee te krijgen.