Het gaat beginnen......

6 november 2017 - Schiphol, Nederland

6nov Rituelen wie heeft ze niet. Wij dus ook en met name als we op reis gaan. Gisteravond al de tassen klaar gezet en zo voor het grijpen in de gang. Je weet tenslotte maar nooit. Verslapen doe je je zomaar. Vandaar dan ook zekerheid voor alles. Sowieso de taxi wat vroeger besteld dan nodig. Vervolgens ongeveer 5 wekkers gezet. We zijn dan ook op tijd wakker en doen nog een rondje door huis. Deuren op slot. Hier en daar een stekker eruit. Toiletten nog een keer doorgetrokken. En dan wachten tot de taxi er is. Die is gelukkig goed op tijd. Lees wat vroeger. Dus geen stress dat ze ons vergeten zijn vanmorgen. Tassen ingeladen en op naar Schiphol. In minder dan een uur zijn we van huis en door de controles. Dat gaat soepel. Zelfs de gebruikelijke "striptease" , schoenen uit, riem af, jassen en sjaal in de bak en natuurlijk van alles uit je tassen apart in bakjes. We hadden er dit keer samen zo' n 8 nodig. En dan nu natuurlijk koffie en thee bij de Starbucks. 1 na laatste goede koffie waarschijnlijk voor Pieter. Eind van de dag nog een keer bij de Costa in Abu Dhabi en dan even niet meer. We kunnen alleen nog even niet wennen aan de Kerstmuziek...